ခ်င္းတြင္းၿမစ္ရိုးတေလ်ာက္ေမ်ာပါေနေသာဒိုက္သေရာမ်ား ႏွင့္ ကိုတင္ေမာင္သန္း ရဲ႕စ်ပနေတးသြား

Saturday, May 10, 2008, 7:12 PM

Post your comment Post Comment | Email this to your friend 1 comments


ခ်င္းတြင္းၿမစ္ကေရစီးသန္လြန္းလွသည္။ သို႔ေသာ္ ခရီးသြားေနက်လူေတြအဖို႔ဘယ္ေနရာမွာ ဝဲဂယက္ေတြရိွသည္။
ဘယ္ေနရာမွာ ေရစီးေၿပာင္းမည္ဆိုတာကိုသိေနႀကသည္။ မုန္တိုင္းကတခါတေလေရာက္လာၿပိဆိုရင္ၿဖင့္--ဒိုက္သေရာေတြက ညေနရီရီထဲ ေႀကာက္လန္႔တႀကား စက္ေလွဝမ္းဗိုက္ကိုလာရိုက္တတ္သည္။ တခ်ိဳ႕ကမ္းကိုအလုအယက္ထြက္ေၿပးတတ္ႀကသည္။ ပုတ္ေဆာ္ေဟာင္နံေနေသာ ဒိုက္သေရာေတြႀကားမွာ ေမာပန္းတႀကီးဒူးေထာက္ေနသည့္ စာေရးဆရာ တင္ေမာင္သန္း ကိုက်ေနာ္တို႔ေတြ႔လိုက္ရၿပီ။
စ်ာပနေတးသြား က သူ႔ကိုယ္ေပၚမွာရုပ္ပ်က္ဆင္းပ်က္--ႏွင္းဆီပန္းႀကဲမဲ့သူမရိွ- သစၥာပန္းပို႔မည့္သူမရိွ-
ပဒိုင္းသီးေတြ က တသီးခ်င္းေႀကြက်ေနသလို ၊ ေလာက္ေတြက တဖြာဖြားတက္ေနသည့္ကမ္းေၿခ။
ေအာ္--- ခ်ဳပ္ညရီမွာ--- သူရဲ႕ေနာက္ဆံုးေန႔ရက္ေတြတဲ့ေလ---


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ဒီမိုကေရစီ နည္းအရ က်ေနာ္ တို႔မွာ လည္း ကိုတင္ေမာင္သန္း လိုလူမ်ား၏ ရုးသြပ္မႈ႕မ်ားကိုနားေထာင္ခဲ့ၿပီးၿပီ။
ထို႔အတူ ထိုရူးသြပ္မႈမ်ားကို ၿပန္လည္တုန္႔ၿပန္ပိုင္ခြင့္ရိွသည္ဟုထင္ပါသည္။
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ခ်င္းတြင္းၿမစ္ရိုးတေလ်ာက္ ေမ်ာပါေနေသာ ဒိုက္သေရာမ်ား ႏွင့္ ကိုတင္ေမာင္သန္းရဲ႕စ်ာပနေတးသြား

ခ်င္းတြင္းၿမစ္ကေရစီးသန္လြန္းလွသည္။ သို႔ေသာ္ ခရီးသြားေနက်လူေတြအဖို႔ဘယ္ေနရာမွာ ဝဲဂယက္ေတြရိွသည္။
ဘယ္ေနရာမွာ ေရစီးေၿပာင္းမည္ဆိုတာကိုသိေနႀကသည္။ မုန္တိုင္းကတခါတေလေရာက္လာၿပိဆိုရင္ၿဖင့္--ဒိုက္သေရာေတြက ညေနရီရီထဲ ေႀကာက္လန္႔တႀကား စက္ေလွဝမ္းဗိုက္ကိုလာရိုက္တတ္သည္။ တခ်ိဳ႕ကမ္းကိုအလုအယက္ထြက္ေၿပးတတ္ႀကသည္။ ပုတ္ေဆာ္ေဟာင္နံေနေသာ ဒိုက္သေရာေတြႀကားမွာ ေမာပန္းတႀကီးဒူးေထာက္ေနသည့္ စာေရးဆရာ တင္ေမာင္သန္း ကိုက်ေနာ္တို႔ေတြ႔လိုက္ရၿပီ။
စ်ာပနေတးသြား က သူ႔ကိုယ္ေပၚမွာရုပ္ပ်က္ဆင္းပ်က္--ႏွင္းဆီပန္းႀကဲမဲ့သူမရိွ- သစၥာပန္းပို႔မည့္သူမရိွ-
ပဒိုင္းသီးေတြ က တသီးခ်င္းေႀကြက်ေနသလို ၊ ေလာက္ေတြက တဖြာဖြားတက္ေနသည့္ကမ္းေၿခ။
ေအာ္--- ခ်ဳပ္ညရီမွာ--- သူရဲ႕ေနာက္ဆံုးေန႔ရက္ေတြတဲ့ေလ---

အပိုင္း(၁)
ကိုတင္ေမာင္သန္း ၏ အသံလႊင့္ခ်က္မ်ားကိုနားေထာင္ေနရသည္မွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေစာေမာင္ ရူးမသြားခင္ ေၿပာခဲ့ေသာမိန္႔ခြန္းေတြကိုအမွတ္ရမိသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေစာေမာင္ က သူဟာအတန္းပညာတတ္ေႀကာင္း၊ ဘာသာေရးစာေပေတြကိုဘယ္လိုဖတ္ေႀကာင္း လူထုကို ႀကြားလံုးထုတ္ခ်င္ေတာ့ ဘာသာေရးစာအုပ္ေတြေထာင္ေထာင္ၿပၿပီးမိန္႔ခြန္းေပးေလ့ရိွသည္။ အစၥလမ္က်မ္းစာေတြ၊ ခရစ္ယာန္က်မ္းစာေတြကအစအကုန္ပါသည္။
သို႔ေသာ္ ထိုင္ေနရင္အေကာင္းသား၊ ထသြားမွ က်ိဳးမွန္းသိသလို ဆိုတာမ်ိဳးၿဖစ္ေနသည္။
သူ က ခရစ္ယာန္ က်မ္းေတာ္မွာ ဖတ္ေလ့ရိွသည့္ အခန္းႀကီး (၁၀) အခန္းငယ္ (၃) ဆိုသည့္ အရာကို မိုက္ကရိုဖံုးေရွ႔မွာ စတိုင္အၿပည့္ ႏွင့္
“ ခရစ္ယာန္က်မ္းေတာ္ ရဲ႕ တဆယ္အခ်ိဳး သံုးမွာ ဆိုရင္ဘာေၿပာသလဲ ဆိုေတာ့---ဟုအစခ်ီခါ အတည္ေပါက္ေဟာေၿပာပါေလေတာ့သည္။
( ခရစ္ယာန္က်မ္းမွာ ၁၀း၃ လို႔ေရးတာကိုတိုက္ရိုက္ဖတ္လိုက္ပံုရသည္။) က်ေနာ္တို႔မွာသေဘာက်လို႔မဆံုး၊
နဝတ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မ်ား က ကမၻာမွာ ဘယ္သူႏွင့္မွမတူေအာင္ေၿပာစရာေတြခ်န္ထားခဲ့သည္။
ကိုတင္ေမာင္သန္း အၿဖစ္ က ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေစာေမာင္ရူးခါနီးအေၿခအေန ႏွင့္ဘာမွမၿခား။ သူ က တတိယအင္အားစု ဆုိေသာအယူအဆ ကို သူကိုယ္တိုင္လုပ္ခ်င္ပါသည္ဟုရဲရဲ မိတ္မဆက္ရဲေတာ့ လူေတြကို ကိုးကားၿပီး အုပ္စုတစုဖြဲ႔ေပးလိုက္သည္။ သူကိုးကားေနသူမ်ားကိုက်ေနာ္ေထာက္ၿပပါမည္။
(၁) မသိဂၤ ီ ဆိုသည့္ အသားမဲမဲ၊ ႏုတ္ခမ္းနီရဲရဲ ဆိုးကာ-လက္ၿပတ္အကၤ် ီဝတ္ေလ့ရိွသည့္ မိန္းမတေယာက္ကို ကိုးကားၿပသည္။
သူက ႏိုင္ငံၿခားေရာက္မွဘေလာက္ေတြကိုဖတ္ကာ ဝမ္းသာအားရၿဖင့္ သူ၏ အလိုေတာ္ရိသီအိုရီ ဘယ္ေလာက္မွန္ေႀကာင္း ကိုးကားေလေတာ့သည္။ ကိုတင္ေမာင္သန္း၏ ႏိုင္ငံေရးခြ်တ္ၿခံဳက်မႈ ကို ဒီမွာအထင္အရွားေတြ႔နို္င္သည္။ မွန္သည္။ မသိဂၤ ီက ေဒၚစု၏ ကိုယ္ေရးအရာရိွလိုလိုလုပ္ဘူးသည္။ သို႔ေသာ္ ဘာေႀကာင့္ ၁၉၉၅ ဂ်ဴလိုင္လ မွာ ေဒၚစုအက်ယ္ခ်ဳပ္က လြတ္ၿပီးသည့္ေနာက္ မသိဂၤ ီကို ဆက္မသံုးေတာ့ပဲ ဦးေအးဝင္း ( ဥိးစိန္ဝင္း ႏွင့္ ညီအကိုေတာ္သူ) ႏွင့္ ဦးဝင္းထိန္ကို ဘာေႀကာင့္ သံုးခဲ့သလဲဆိုတာကို ကိုတင္ေမာင္သန္းေၿဖေစခ်င္သည္။ စတီဘင္ဘရု ဆိုေသာ ေအးရွားဝိ(က္) မွာ ပင္တိုင္ေဆာင္ပါးေရးသည့္ပုဂၢိဳလ္တေယာက္ကို စစ္အစိုးရက ေငြေပးဌားရမ္းၿပီး ေဒၚစု ကို ပုတ္ခတ္ေရးသားခိုင္းသူ ႏွင့္ မသိ ဂၤ ီ ဘယ္လိုပတ္သက္
ေနသည္၊ လက္မထပ္ပဲအတူေနႀကသည့္လူေတြ သူေတာ္ခ်င္းခ်င္းသတင္းေလြ႔ေလြ႔လုပ္ေနသည့္အေႀကာင္းမ်ားကိုေၿပာၿပေစခ်င္သည္။ ပုဂၢိဳလ္ေရးမပါပါ။ ႏိုင္ငံေရးလုပ္ႀကံမႈေတြ၊ ရပ္တည္ခ်က္ေတြကိုေၿပာေနၿခင္းၿဖစ္သည္။
ထိုကိစၥ မ်ားကိုမသိပါဆိုရင္ေတာ့ “ ကိုတင္ေမာင္သန္းခင္ဗ်ား--- ေက်ာင္းသားေတြႏွင့္ ႏို္င္ငံေရးယွဥ္လုပ္ခ်င္ရင္ ၁၃ ႏွစ္စာႏိုင္ငံေရးကို ၿပန္ေလ့လာပါအံုး”လို႔သာ တိုက္တြန္းခ်င္ပါသည္။

(၂) နာမည္ေက်ာ္ စာနယ္ဇင္းသမားတေယာက္ က ဧရာဝတိမဂၢဇင္းကို “ လူထုဆႏၵခံယူပြဲ ကို ေထာက္ခံပါ” ဟုေၿပာသည္ဟုဆိုသည္။
ကိုယ့္အယူအဆ မွန္သည္ထင္လ်င္ဘာေႀကာင့္ နာမည္ထုတ္မေၿပာရဲပါသလဲ။
လူထုကို ဆန္႔က်င္သည့္အႏုပညာသမား မ်ာ ဘယ္ႏွစ္ခါေအာင္ၿမင္ဘူးပါသလဲ ကိုတင္ေမာင္သန္းခင္ဗ်ား
ေက်ာ္ဟိန္း က ေဒၚစု ႏွင့္အၿပိဳင္ တစညပါတီမွ ေရြးမည္ဆိုတံုးက စစ္ကိုင္းဂီတပြဲ မွာ ေက်ာ္ဟိန္းဘာၿဖစ္သြားခဲ့ပါသလဲ။ ေခြးေၿပးဝက္ေၿပးေၿပးခဲ့ရၿပီး သတင္းစာ ကေန “က်ေနာ္ဘာသာေရး၊ အႏုပညာကလြဲလို႔ဘာမွမလုပ္ပါ”ဟုထုတ္ၿပန္ႀကၿငာရတဲ့အဆင့္ ကိုေရာက္ခဲ့တယ္။ ၿမသန္းစံ သီခ်င္းေတြကို ဆိုရင္း အစိုးရေပၚလစီေတြကိုဝါဒၿဖန္႔ေပးသည့္ေဇာ္ဝင္းထြဋ္၊ စိုင္းထီးဆိုင္ တို႔ဘာေတြၿဖစ္ခဲ့ပါသလဲ။
၁၉၉၆ တံုးက ေဇာ္ဝင္းထြဋ္ ရဲ႕“မဟာ”အေခြကို က်ေနာ္တို႔ ရန္ကုန္စက္မႈတကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားေတြ ရိုက္ခ်ိဳးၿပီး ဟယ္လိုလက္ဘက္ရည္ဆိုင္က ထြက္သြားခိုင္းတဲ့အၿဖစ္ကို အင္ပါယာေတးဂီတကလူေတြကို ႀကံဳရင္ေမးႀကည့္ပါ။ တကၠသိုလ္စားေသာက္ဆိုင္ေတြကိုေမးႀကည့္ပါ။ နာမည္ႀကီးစာနယ္ဇင္းသမားဆိုေသာပုဂၢိဳလ္ကိုစိန္ေခၚႀကည့္ခ်င္ပါတယ္။ အလိုေတာ္ရိေတြကိုေထာက္ခံတဲ့ လူထုဆိုတာဂ်ပန္ေခတ္မွာလည္း မရိွခဲ့ဘူးပါ၊ ကမၻာမွာလည္းမရိွခဲ့ပါ ကိုတင္ေမာင္သန္း ခင္ဗ်ား။

(၃) “အတိုက္အခံေတြကကန္႔ကြက္တာကလြဲလို႔တၿခားနည္းဗ်ဴဟာရိွပံုမေပၚ၊ဘာဆက္လုပ္မည္ဆိုတာလည္းစဥ္းစားထားပံုမရ ဆိုေသာစကားဆန္ဆန္ေကာက္ခ်က္မ်ား ကို ႀကားရေတာ့ က်ေနာ္တို႔ၿပံဳးမိႀကပါတယ္ ကိုတင္ေမာင္သန္း၊
“ဒါဟာ တင္ေမာင္သန္း ရဲ႕စတိုင္ေလ--- သူကိုယ္တိုင္ပါဝင္ပတ္သက္လုပ္ကိုင္တဲ့ ႏိုင္ငံေရးဆိုတာ ၁၉၉၀ တေလ်ာက္မွာလည္းမႀကားဘူးခဲ့၊ ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈ႔သမိုင္းမွာလည္း “တင္ေမာင္သန္း” ဆိုေသာပုဂၢိဳလ္ ကို က်ေနာ္တို႔မ်ိဳးဆက္မွာတခုတ္တရမေၿပာၿဖစ္ခဲ့။ သို႕ေသာ္ တင္ေမာင္သန္းဆိုေသာပုဂၢိဳလ္ကသူမ်ားက ၿဖဴရင္ သူကမဲတယ္ေၿပာမည္။ လာရီကင္းဂိုက္ၿဖင့္ ဆရာႀကီးလိုလိုေလသံေတြလႊင့္မည္။ မဂၢဇင္းအယ္ဒီတာ ဆိုေသာ အမည္နာမ က ႏို္င္ငံေရးပေရာဟိတ္ဆိုတာမဟုတ္ဘူး ဆိုတာကို ဂရုၿပဳမိပံုမရ။ လက္ေတြ႔ထဲမွာ မရိွေတာ့ သူ႔ေကာက္ခ်က္ေတြက ကြ်န္ေဇာ္နံလြန္းလွသည္။သူေလာက္ဘယ္သူမွမတတ္ဆိုသည့္ ဘဝင္ၿမင့္ခ်က္ေတြက က်က္သေရမဲ့လွသည္” တဲ့--- ပရိႆတ္ေကာက္ခ်က္ကိုနားေထာင္လိုက္ပါ ကိုတင္ေမာင္သန္း။
က်ေနာ္ထင္သည္။ ကိုတင္ေမာင္သန္းလို အစိုးရက လက္ၿပေခၚလိုက္ရင္ေကာက္ေကာက္ပါေအာင္ေနရာယူမည့္ လူမ်ားကို အတိုက္အခံကအတြင္းစီးထဲမွာထားၿပီး သူတို႔ဘာလုပ္မည္ဆိုတာကိုေၿပာမည္မဟုတ္ပါ။ ကိုတင္ေမာင္သန္း ကို ရန္ကုန္စက္မႈတကၠသိုလ္
ေက်ာင္းသားေတြသတိထားေနခဲ့တာ ၁၉၉၆ RIT လုပ္တဲ့စာေပေဟာေၿပာပြဲအၿပီးကတည္းကထင္ပါသည္။ “ေထာက္လွမ္းေရး ေတြ မဂၢဇင္းတိုက္
ကိုလာေမးတံုးက ေႀကာက္ရႊံ႕ထိပ္လန္႔ေနသည့္ပုဂၢိဳလ္တေယာက္ က အခုေတာ့ ႏိုင္ငံေရးသံုးသပ္ခ်က္ေတြကိုလုပ္ေနတာ က်ေနာ္တို႔အဖို႔ရယ္စရာ
ေကာင္းေနသည္။” အေႀကာင္းသိေနသူေတြရိွေနသေရႊ႕ႏိုင္ငံေရးစင္ၿမင့္ကို တက္လို႔မရဘူးဆိုတာကိုေတာ့ ဥပမာတခုေပးေၿပာခ်င္သည္။
ေအးလြင္ တို႔အုပ္စု ေတာင္ဂူ ႏွင့္ မႏၱေလးမွာ အရွက္ကြဲသည့္ကိစၥ ကို သင္ခန္းစာယူႏိုင္ေအာင္က်ေနာ္ေၿပာၿပခ်င္သည္။

(၄) မႀကာေသးခင္က အေမရိကကိုေရာက္လာေသာ RIT ေက်ာင္းသားတေယာက္က သူကိုယ္တိုင္ေဒါက္ၿဖဳတ္ခဲ့သည့္ေအးလြင္တို႔အေႀကာင္း
ကိုေၿပာၿပၿဖစ္သည္။ ေအးလြင္ တို႔ ေဟာေၿပာပြဲလုပ္မည္ဆိုေတာ့ အေႀကာင္းသိ RIT ေက်ာင္းသားေတြက သြားတက္ၿပီးေမးခြန္းေမးႀကသည္။ “ေအးလြင္--- မင္းက အစိုးရလူမဟုတ္ဘူး--ဘာမ်မပတ္သက္ပါဘူးလို႔ေၿပာေနေတာ့ေမးပါရေစအံုး-- ေထာင္ကၿပန္လြတ္ေတာ့--မင္း--အစိုးရကေပးတဲ့ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းေတြကိုယူၿပီးေဖာက္ၿပန္ခဲ့တာမို႔လာ--ေက်ာင္းတက္ခ်ိန္မင္းဘယ္ႏွစ္ရက္ရိွခဲ့တယ္-- ေက်ာင္းထဲမွာမင္းတို႔ရႈပ္ခဲ့တဲ့စီးပြားေရးအေဝမတဲ့မႈေတြေႀကာင့္ ထိုးႀကႀကိတ္ႀကတာေက်ာင္းသားတိုင္းသိေနတာပဲ--မင္းကအစိုးရလူမဟုတ္ဘူးဆိုတာငါတို႔မယံုဘူး--ဆိုၿပီးထကန္႔ကြက္ေတာ့-- ေအးလြင္မ်က္ႏွာဘယ္ကိုထားရမွန္းမသိ--ပြဲကိုအၿမန္ရုတ္သိမ္းၿပီးေၿပးဖို႔ႀကံေတာ့သည္။ ကိုတင္ေမာင္သန္း က “အစိုးရဘက္ကလည္းမဟုတ္၊အတိုက္အခံဘက္ကလည္းမဟုတ္ေသာ တတိယအင္အားစုပညာတတ္မ်ား”လို႔ေၿပာလာေတာ့ က်ေနာ့မွာတခုပဲေၿပာခ်င္ပါသည္။ အလံရွဴးပြဲေတြကို ဒီကေန႔လူထုကစိတ္မဝင္စားပါ။ လူထုႏိုင္ငံေရးေရခ်ိန္ကမညံ့ပါ။ အခ်ိန္ရိွပါေသးသည္။ ကိုတင္ေမာင္သန္းဇာတ္သိမ္းေကာင္းေစခ်င္ပါသည္။

( ၅) “လူထုဆႏၵခံယူပြဲကိုေထာက္ခံလိုက္ရင္ ေရွ့မတိုးသာေနာက္မဆုတ္သာၿဖစ္ေနတဲ့အေၿခအေနကေန၊ သုညၿဖစ္ေနတဲ့ ဘဝကေနနံပါတ္တခု
လာႏိုင္သည္” တဲ့။ ကိုတင္ေမာင္သန္း ဒီေလာက္ထူအလိမ့္မည္ဟုမထင္ခဲ့ႀက၊ အပစ္အခပ္ရပ္ဆဲေရးအဖြဲ႔ေတြ ဲ႕ေက်ာက္တြင္းေတြဘာၿဖစ္ကုန္ခဲ့ပါသလဲ။
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ထားတဲ့ ရဲေဘာ္ေတြဘဝေတြကေရာဘယ္လိုအေနအထားမွာေရာက္ေနပါသလဲ။ ကိုတင္ေမာင္သန္းနယ္ေတြကိုခရီးထြက္ႀကည့္ဟန္မတူ။
အယ္ဒီတာစားပြဲေပၚကေန ေၿမပံုေတြကိုသာႀကည့္ၿပီး ႏိုင္ငံေရးသီအိုရီေတြကိုထုတ္ေနသည္။ တခါတံုးက “သခင္ပညာေရး၊ ကြ်န္ပညာေရး”
ဆိုေသာစာမူေတြလည္းမရိွေတာ့၊ ဂ်ပန္ကင္ေပတိုင္တေယာက္ သင့္ဘဝမဂၢဇင္း တိုက္ေရွ႕ေရာက္လာတာကိုသူၿမင္ေတာ့ ၿပာၿပာသလဲ
ဆီးႀကိဳလိုက္သည္။“မာစတာ-- က်ေနာ္ မံုရြာ ကယူလာတဲ့ေၿမပဲဆားေလွာ္ေလးကိုသံုးစမ္းပါ။ ၿပည္သူေတြကြ်န္စိတ္သြင္းဖို႔က်ေနာ့တာဝန္ထားပါ”
ဟုအထပ္ထပ္ေရရြတ္ေနသံေတြသာႀကားေနရသည္။ ေအာ္---သနားစရာေကာင္းေလစြ-- အလိုေတာ္ရိ--ရယ္

(၆) ေသခ်ာတာတခုေတာ့ေၿပာမည္။ စစ္တပ္ က မဲလိမ္ၿပီးမဟုတ္တယုတ္လုပ္လို႔ က်ေနာ္တို႔ရႈံးခဲ့ရင္လည္း တိုက္ပြဲေတြကဆက္ရိွေနမည္။ က်ေနာ္တို႔ကြ်န္ၿဖစ္လိမ့္မည္မဟုတ္။ လြတ္လပ္ခ်င္သည့္စိတ္ဓါတ္ရိွေနသေရႊ႕ စစ္အာဏာရွင္ေတြတိုင္းၿပည္ကိုထိန္းခ်ဳပ္ထားလို႔မရ္။

အပိုင္း(၃)
က်ေနာ္တို႔ေခတ္က ရီးဒါဒိုင္ဂ်က္ ကိုဘာသာၿပန္ထားသည့္အဆင့္ေလာက္သာရိွေသာ မဂၢဇင္းအယ္ဒီတာမ်ားကို ေရရွည္ရင္မခုန္ခဲ့ပါ။ တဘက္သတ္ဘာသာၿပန္ေဆာင္းပါးမ်ား၊ လႈိင္းမ်ားကိုၿပန္လည္ၿငင္းခုန္ေနသည့္ေခတ္ၿဖစ္သည္။ ႏို္င္ငံတကာ က မိုးကုတ္စက္ဝိုင္းအေရာင္ေၿပာင္းမႈ႔မ်ား
ကိုေလ့လာေနေသာေခတ္ၿဖစ္သည္။ Economic Shock Therapy, US Hegemony Theory ႏွင့္ Kleptocracy တို႔ကိုေလ့လာသံုးသပ္
ေနသည့္ေခတ္ၿဖစ္သည္။
( Economic Shock Therapy ဆိုတာ ယဲ့ဆင္လက္ထက္ ရုရွားမွာလုပ္ခဲ့တဲ့ ဆိုရွယ္လစ္စီးပြားေရးကေန ေစ်းကြက္စိးပြားေရးကို ရုတ္တရက္ခုန္ကူး
တဲ့စီးပြားေရးဆိုင္ရာအယူအဆတရပ္ကိုေခၚတာပါ၊ မေအာင္ၿမင္ခဲ့ပါ။ ဒုစရိုက္ဂိုဏ္းေတြ၊ ၿခစားမႈေတြ၊ ဖရိုဖရဲေတြႀကားမွာ ယဲ့ဆင္ႏႈတ္ထြက္ခဲ့ရပါတယ္။ ပူတင္ လက္ထက္မွာ အားလံုးကိုၿပန္ထိန္းခ်ဳပ္ႏို္င္ခဲ့ပါတယ္။ စီးပြားေရးတိုးတက္လာခဲ့ပါတယ္။ Hegemony Theory ဆိုတာ ႏိုင္ငံတႏိုင္ငံတည္းက လႊမ္းမိုးဦးေဆာင္သြားမဲ့ ႏိုင္ငံေရးစံနစ္တခုကိုဆိုပါတယ္။ Kleptocracy ဆိုတာ လက္တဆုပ္စာသူခိုးလူတန္းစားက အုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ့စံနစ္ပါ။
ဗမာၿပည္က သန္းေရႊ တို႔လိုေကာင္ေတြကိုေခၚတာပါ။)
ကိုတင္ေမာင္သန္း ကိုယ္ခပ္ရမည့္ကြင္းကိုနားလည္ေစခ်င္သည္။ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္အတြင္းမွာ လူငယ္ေတြဘယ္ေလာက္ႀကိဳးစားေနႀကသည္ ဆိုသည္ကို သတိရေစခ်င္သည္။ စြန္႔လႊတ္ေပးဆပ္မႈလည္းမရွိ၊ လူငယ္ေတြေလးစာမႈလည္းမရိွပဲ ႏွင့္ တတိယအင္အားစု ဆိုတာလုပ္လို႔မရ။
ဗမာၿပည္ထဲ က လူေတြဘယ္ေလာက္က်ိန္ဆဲေနႀကသည္ဆိုတာကို အရွက္တရား ႏွင့္ ရပ္ေစခ်င္ပါသည္။

နိဂံုး---
ေနညိဳသြားၿပီ----- စ်ာပနအခမ္းအနားမွာ ဘယ္သူမွမကပ္ႀက။ စစ္တပ္ကစစ္သားေတြလည္း အလိုေတာ္ရိအတြက္ ေသနတ္ေဖာက္မဲ့သူကို
မလႊတ္ခဲ့ႀက။ ႏြားေက်ာင္းသားႏွစ္ေယာက္က ရုပ္အေလာင္းနားမွာ ေတာအရက္ကိုေဖာက္ရင္း မူးရီေဝစြာေသာက္ဖို႔ၿပင္လိုက္ႀကသည္။ တေယာက္ကေရအိုးကို ေၿခေထာက္ႏွင့္ ကန္ခြဲလိုက္သည္။
ေနာက္တေယာက္က ေႀကးစည္ကိုထုလိုက္သည္၊ သို႔ေသာ္---မည္သူမၽွ အမၽွ မေဝခဲ့ႀက----
စ်ာပနေတးသြားက ခ်င္းတြင္းၿမစ္တေလ်ာက္ကဒိုက္သေရာေတြထဲ အက်ဥ္းတန္စြာက်ေနသည္---
က်ေနာ္တို႔---အမွ်မေဝခဲ့ႀက---------
ဗကသမ်ားအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ (အထက္ဗမာၿပည္)
ဒုတိယအိမ္ ႏိုင္ငံတကာစာေပဆက္ဆံေရး




1 comments:

ႏိုုင္ငံေရးၿငင္းခုုန္မႈမ်ား ၊ အႏုုပညာေမွာ္မ်ားႏွင့္ စိတ္ကူးဝတ္မႈန္ said...

တင္ေမာင္သန္း၊ ေအာင္နိုင္ဦး၊ ဝင္းမင္း တို႔ဆိုတဲ့ေကာင္ေတြ ဗမာဒီမိုကေရစီေရးေႀကာင့္ ေက်ာင္းတက္ခြင့္ရႀက။ ၿပီးေတာ့ဘဝေမ့ၿပီးေစာ္ကားႀကနဲ႔
ေမာ္စီတံုးလက္ထက္ကပါတီသန္႔စင္ေရးလုပ္သလို ဒီေကာင္ေတြကိုသင္ခန္းစာေပးရမယ္။

ႏိုင္ငံေရးပဲလုပ္လုပ္၊ ခ်စ္ၿခင္းေမတၱာပဲေတြ႕ေတြ႕ --- ၿပန္သင့္တဲ့အခ်ိန္ တခ်ိန္ေတာ့ ရိွမွာပါ